torsdag 21 april 2011

när man talar om trollen...

Igår så berättade jag för Rebecka att kackerlackorna bara blir fler och fler, men att jag faktiskt har vant mig vid dem, så länge de är i köket och inte springer runt i hela lägenheten så går det bra, de är ju faktiskt inte så stora, bara ca 1,5 cm långa, det överlever man:) Vi har iallafall inte de största kackerlackorna hemma...men häromdagen så vaknade jag av att det kröp en kackerlacka på min nacke, jag hoppade upp ur sängen och hämtade lite toapapper och dödade den rackaren, den hade verkligen gått för långt, men det var inget mer med det, jag kunde lugnt lägga mig ner igen och somna om. Men det gick inte många timmar efter att jag pratat med Rebecka så hittade städerskan den här...



...den absolut största vi haft hittils, ca 5 cm lång. USCH! De är verkligen inte välkomna hit. Idag ska jag städa mitt rum och spreja en hel del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar