måndag 11 oktober 2010

Lite stolt är jag allt:)

Idag åkte jag för första gången ut på stan alldeles själv. Det tycker jag är ganska modigt gjort;) jag åkte till tre olika ställen, först för att kolla upp en jobbgrej, sen vidare in till parkstreet (parkstreet är huvudgatan i kolkata, den är enkelriktad och byter riktning kl 13:00) för att hämta ut mina provlinser och till sist till new market som är en stor marknadsplats. Jag gick runt i flera timmar och hade det väldigt trevlig, mycket folk var det, för nu är det många som har ledigt pga en högtid som heter durgha puja (vet inte helt hur det stavas:)) men när jag kom hem och åt kvällsmat med björn och shirin kom vi fram till att jag missade den stora delen, man skulle tydligen gå in i en stor byggnad, men jag hade bara gått längs gatan. Men det var väldigt mycket där med. Jag får nog åka tillbaks en annan dag och utforska resten:) Nu är jag hemma igen och allt har gått bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar